Over Esther ''mijn missie is het gelukkige kind"
Mijn missie is het gelukkige kind
Waarom ik Kindercoach ben geworden? Tijdens mijn werk als lerares op de basisschool merkte ik steeds meer dat ik minder persoonlijke aandacht kon schenken aan de kinderen. Simpelweg doordat er van het vak lerares steeds meer wordt verwacht, meer administratieve taken, en een erg vol rooster.
Meer en meer merkte ik dat ik de kinderen zo graag wilde helpen met “gelukkiger” worden, ouders wilde ondersteunen in hun drukke leven. Deze behoefte werd steeds duidelijker en heeft mij doen besluiten om na 20 jaar te stoppen in het basisonderwijs, maar het kind en de ouder geen gedag te zeggen.
Mijn missie ‘het gelukkige kind’
Als kindercoach wil ik bijdragen aan het gelukkige kind, op wat voor manier dan ook. Elk kind heeft recht op geluk, veiligheid en liefde. Bijna elk kind krijgt te maken met tegenslag, moeilijkheden, fasen waarin het niet soepel loopt door welke oorzaak dan ook.
Coaching van het kind kan alleen succesvol zijn met de samenwerking met de opvoeders en vaak ook de school. Dit contact vind ik daarom ook heel waardevol en daar besteed ik veel aandacht aan.
Oudercoach
Wanneer ouders meer handvatten willen in de opvoeding of het omgaan met de emoties van hun kind kan ik oudercoaching inzetten. Vaak helpt 1 sessie al om verandering teweeg te brengen. Ook geef ik heel graag cursussen, als het weer kan, over omgaan met emoties en hooggevoeligheid die al vele ouders heeft geholpen.
En verder naast Kindercoach en Oudercoach
Naast kindercoach ben ik in de eerste plaats moeder van vier jongens, van 12 tot en met 27 jaar. In mijn vrije tijd ben ik heel graag buiten, wandelen met de hond, in het bos of op het strand. Graag ben ik creatief bezig, onderneem ik leuke dingen en ben ik heel graag met mijn praktijk bezig.
Ik zie kinderen als personen op zichzelf met kwaliteiten, krachten in zich. Tijdens de coaching gaan we hier altijd naar op zoek, en vaak verrast het het kind over hoeveel kwaliteiten hij/zij al beschikt. Deze kwaliteiten, schatten kunnen heel goed ingezet worden bij datgene waar het kind tegenaan loopt, en daar begeleid ik bij.
Geen vraag is mij te gek, aarzel dan ook niet als je wilt overleggen, van gedachten wilt wisselen of vrijblijvend een afspraak wilt maken. Bel mij of vul het contactformulier in, dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op.
Hoogsensitiviteit
Hoogsensitieve kinderen voelen veel en intens. Zij horen de kleinste geluiden, leven met anderen mee en staan niet graag in de aandacht. Op drukke dagen raken ze overprikkeld en krijgen een woedeaanval of huilbui.
Beelddenken
In mijn praktijk werk ik met Beeldenkers. Hoewel je er vaak over hoort is maar 5% van de kinderen Beelddenker. Wat kan op Beelddenken wijzen? Soms moeilijk op bepaalde woorden komen, bij nadenken kunnen hun ogen naar links of rechts schieten, moeite met stilzitten, storen soms met hun grappen, lijken weg te dromen, of lijken ongeïnteresseerd.
PopTalk
In de praktijk werk ik heel graag met Playmobil met de methode POPtalk. Dit is een methode die zich richt op het visualiseren van de belevingswereld van kinderen en/of volwassenen tijdens een gesprek. De eigen werkelijkheid wordt in beeld gebracht en dit leidt tot meer inzichten voor zowel de gespreksleider als de gesprekspartner.
Rhythmic Movement Training – RMTi
Bij RMT werken we aan de basis, elk kind wordt geboren met reflexen. Stress, ziekte, beperkt aanbod/ zorg kan deze ontwikkeling verstoren. De ontwikkeling van de reflexen is het fundament waarop het kind zich kan ontwikkelen, dus zeer belangrijk. Met RMT kunnen we opzoeken welke reflexen de ontwikkeling verstoord.